Cadeautjes uit Holland!!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Sanne Kamp - WaarBenJij.nu Cadeautjes uit Holland!!! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Sanne Kamp - WaarBenJij.nu

Cadeautjes uit Holland!!!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Juli 2007 | Ghana, Tamale

Lieve allemaal,

Dit weekend was het dan echt tijd om ook gedag te zeggen tegen alle lieve kindjes in Nkoranza. De laatste dagen voor het weekend lekker een beetje gerommeld. Meerdere pogingen gedaan om mn was droog te krijgen wat niet helemaal lukte vanwege de regen. Vrijdag mn hele tas ingepakt en kleding uitgezocht die ik aan wat meiden daar (Mercy en Grace) wilde geven. Ze waren ontzettend blij met mijn rokken, broek, jurk en wat shirtjes. En toen ze me uit kwman zwaaien de volgende morgen hadden ze alle twee hun nieuwe kleren aangetrokken.

Om 8 uur zou de taxi komen en ik was om 7uur al met mijn tassen naar boven gelopen om iedereen nog eens gedag te zeggen. Viel zwaarder dan gedacht. Michael heeft nog een uur om mn nek gehangen en wilde niet loslaten. Bob en Ineke vonden het ontzettend jammer dat ik alweer weg moest en Lena, (duitse vrijwilligster) waar ik het heel goed mee kon vinden, begon te huilen. Ik deed natuurlijk mee. Uiteindelijk toch de taxi in gekomen en de trotro naar Tamale gepakt.

Want hier zitten veel mensen natuurlijk op te wachten...... ik ging het pakket eindelijk ophalen! Ze hadden het wel open gemaakt om het te controleren maar ik weet zeker dat er niks uit was. De volgende dag zeulde ik dus met mn rugzak en die doos van bijna 10 kilo naar het station. De bus was 2,5 uur te laat en na een hoop gehannes en wat glimlachjes de goede kant op zat ik in de bus en het pakket lag onder in de bus. Al met al was ik pas om half 9 in Damongo. Daar was Abraham om me op te halen en gingen we naar een barretje om wat te eten en drinken. Het was onwijs druk. Er waren 3 nieuwe vrijwilligers: Elsbeth, Eline en Sanne. Daarnaast waren Sara en Keira (de vrijwilligers die er voor Jerney en mij waren) op vakantie in Ghana. En Keira had ook nog haar ouders en broertje en zusje bij zich.

De volgend ochtend ben ik nog even naar de sight gaan kijken. De bouw van het nieuwe weeshuis gaat super goed! Daarna nog gaan verven in het oude weeshuis omdat het weer netjes opgeleverd moet worden, maar dan wel met knalroze buitenmuren ;) En toen kon ik eindelijk het pakket uit gaan zoeken. Zaten super veel leuke kleren in; t-shirts voor alle leeftijden en ondergoed voor iedereen en wat speelgoed en een grote lading paracetamol (bedankt mam!! komt nu goed van pas met al die malaria). Nadat de kids uit school waren gekomen ben ik met alles naar het weeshuis gegaan en heb ik alles uitgedeeld. Iedereen was door het dolle heen en uiteindelijk had iedereen een t-shirt en onderbroek. Een groot feest, ze waren echt blij met hun nieuwe kleren!! Er is nog het een en ander over dus dat wordt later uitgedeeld en al het speelgoed krijgen ze als ze naar het nieuwe weeshuis gaan volgende maand.

Ik heb een hele hoop foto's die Elsbeth heeft gemaakt voor me. Dus ik zal er zoveel mogelijk proberen te plaatsen.

Tot volgende week!!

Sanne

  • 31 Juli 2007 - 16:04

    Claudia:

    Mooi om al die dankbare gezichtjes zo te zien!

  • 31 Juli 2007 - 16:28

    Ria:

    Wat heerlijk om te lezen en te zien dat de kids zo blij zijn met alles.Voor die blije koppies hebben we het gedaan!!!!!!!!!
    Weet dat je nu net afscheid hebt genomen in Damongo en Tamale, dat zal je zwaar zijn gevallen. Er is maar een oplossing............volgend jaar terug, maar dan willen we wel mee.
    Je bent nu begonnen aan je laatste week Ghana. Geeft je vast tijd genoeg om je avonturen nog eens te overdenken. Ik heb het al eens eerder gezegd, je kunt terug kijken op een zeer geslaagde tijd in Ghana!!!!!!
    Geniet de laatste week nog dubbel en laat je daar in je verblijf lekker verwennen, JE VERDIENT HET!!!!!!!!!!!!
    Meissie we bellen, dikke kus.

  • 31 Juli 2007 - 17:20

    Maureen:

    Ha lieve Sanne,

    Net terug van vakantie en meteen je laatste berichtjes gelezen. Super! Niet alleen jij zal Ghana missen ook wij zullen jouw avonturen daar gaan missen. En wat vind ik het ontzettend leuk om verschillende foto's te zien met kindjes in kleding dat van ons afkomt. Ik zou zo een hele kast vol kleding willen sturen. Super! Lieverd ga nog ff lekker genieten en we zien je snel.
    Liefs.

  • 31 Juli 2007 - 17:35

    Paps.:

    Kei gaaf de kinderen die hun nieuwe kleding showen.Wij hadden wel twee dozen kunnen vullen, zoveel aanbiedingen kregen wij op het laatst. Hoe was het met de kinderen verder? Gaat het goed met Rafael? Het zal heel moeilijk geweest zijn hun gedag te zeggen. Nu is het definitief. Je weet dat er weer andere vrijwilligers zijn en komen en wie weet zie jij ze nog eens. Ik heb even gedacht hier thuis om maar te stoppen met het schilderwerk als ik lees hoe jij het daar weer oppakt om de boel weer op te fleuren. Ik laat de kwast wel nat dan kan jij thuis verder gaan hoor,ha ha ha.
    Geniet van jou laatste week en kom ook even goed tot rust en wij bellen nog wel een keer of twee denk ik. Dikke kus XXXXX

  • 31 Juli 2007 - 18:04

    Jerney:

    Ha San!

    Ook ik ben door het dolle heen als ik al onze kindjes met die kleren zie! Adiatu, Bachisu, Sadia, Sumaila en alle anderen! Als ik ze zo zie weet je niet half hoe ik ze mis maar ook jij gaat dat nog meemaken, daar ben ik niet bang om..! (en tuurlijk mis ik jou eingelijk ook al wel 2 maanden :P) Ben echt blij dat je onze avontuur in volle vaart het voortgezet en er nog 2 super maanden extra van hebt gemaakt! Dit was denk het laatste bericht dus nu echt tot ZIENS!

    Dikke knuf, Efua ;)

  • 31 Juli 2007 - 20:49

    Helen:

    Ha die Sanne.Wat een feest is dat geweest met dat uitdelen van de kleertjes.Heerlijke foto's ook,al die glunderende smoeltjes! Meid, wat heb jij moeten zeulen met die doos onder je arm. Petje af hoor. Ja en dan komt er een tijd van afscheid nemen. Tuurlijk harstikke moeilijk maar je moet maar zo denken dat je heel veel voor ze hebt kunnen betekenen en dat jou verblijf voor hun maar zeker ook voor jou zeer waardevol is geweest!!!!
    Nu nog even genieten en dan weer back to reallity. Ria en Henk zullen je met open armen ontvangen a.s.dinsdag. Ik had natuurlijk heel graag op Schiphol willen staan maar,heel gek,Ria wil me niet aflossen op het werk. Stom he,ha ha.
    Maar s'avond ben ik niet te houden,vrees ik.
    Geef alle kindjes nog een laatste knuffel van mij!!!
    Kan er echt niet een klein baby kindje in je koffer meegesmokkeld worden voor je tweede moeder????Ik zal er echt goed voor zorgen.
    Sanne meissie,geniet van je laatste weekje,goede reis voor straks, en tot in Holland. Blij je dan weer te zien.
    xxxxHelenxxxx

  • 31 Juli 2007 - 22:45

    Martin:

    Hey Sanne,

    Geniet er nog van in je laatste week. Ik wens je een goede vlucht en tot dinsdag.

    Groetjes, Martin

  • 01 Augustus 2007 - 09:12

    Eva:

    He lieverd!

    Heel erg mooi om te zien en te lezen wat je daar allemaal doet. Lijkt me een geweldige ervaring!:D Ontzettend veel plezier die laatste week en zodra je terug bent hoop ik je snel te kunnen zien?
    Liefs van mij!

  • 01 Augustus 2007 - 13:35

    Hanneke:

    he Sanne, de laatste paar dagen in Ghana. wat heb je nog veel meegemaakt de laatste 2 maanden. leuk om je verhalen te lezen en de foto's erbij te zien.

  • 03 Augustus 2007 - 19:24

    Liselore:

    Lieve Sanne,
    Wat een avonturen en wat zijn die laatste 2 maanden toch snel gegaan!
    Ik ben inmiddels al weer aan al het gewone in nederland gewend en jij moet dat nu nog allemaal gaan doen!
    Gaat je lukken en hoop dat je ervan kan genieten!
    Tot snel
    Kus Liselore

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Tamale

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

09 Augustus 2007

Welkom in ons kikkerlandje!

31 Juli 2007

Cadeautjes uit Holland!!!

26 Juli 2007

Bye Bye Yoo Nkoranza

19 Juli 2007

Meet my children

09 Juli 2007

Wat een bevalling.
Sanne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 18023

Voorgaande reizen:

08 April 2007 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: